Strony

poniedziałek, 9 lutego 2015

Kupujemy samochód - naprawy blacharskie

   Jeżeli po lekturze poprzedniego artykułu jesteśmy już w stanie odróżnić lakierowany element to czas sprawdzić czy była to niewielka szkoda czy może został np. wspawany tylny błotnik, wymieniona cała "ćwiartka" lub dostawiony dach.
Niestety takie praktyki są nadal bardzo popularne, dlatego będę się starał wyjaśnić wam jak się tego wystrzegać.

    Pierwszą czynnością powinno być sprawdzenie szpar między poszczególnymi elementami, wszystkie powinny być jednakowej wielkości. Następnie zaczynamy oglądanie samochodu od przodu i tak :
- Otwieramy maskę, oglądamy reflektory czy uchwyty nie były klejone czy pod śrubami mocującymi nie ma jakiś dziwnych podkładek (często różnej grubości po obu stronach) czy oba są tej samej firmy .

- Bezwzględnie należy się przyjrzeć podłużnicą, oryginalne mają cienką warstwę lakieru, te naprawiane często żeby ukryć pogniecioną blachę wysmarowane są masą uszczelniającą, przez to że mieszczą się w ciężko dostępnych miejscach często szpachlówka w tych miejscach jest nie dokładnie oszlifowana.


- Kolejnym miejscem godnym uwagi są kielichy do których mocowane są amortyzatory i tu znowu duże ilości masy uszczelniającej świadczą o wypadkowej przeszłości samochodu, wszelkie łączenia na kielichach fabrycznie są zgrzewane a nie spawane(zgrzew wygląda jak małe okrągłe wgłębienie, natomiast spraw delikatnie odstaje lub też jest zaszpachlowany na gładko).


- W większości samochodów na podszybiu znajduje się nr VIN, należy porównać go z dowodem osobistym oraz sprawdzić czy podszybie jest nienaruszone, bez śladów spawania czy malowania.

- Jeżeli samochód został złożony z dwóch, prawdopodobnie łączenie znajduje się na przednich słupkach, może być ukryte pod błotnikiem których oczywiście nikt nam nie pozwoli ściągnąć ale wystarczy zdjąć uszczelkę od strony wewnętrznej i poszukać miejsca spawania, blachy w tym miejscu są zgrzewane, po naprawie widać ślady spawania lub łączenie jest zaszpachlowane na gładko, to samo tyczy się słupka środkowego oraz tylnego, dlatego najlepiej obejrzeć całe wnęki drzwi pod uszczelkami.

- Przy tylnym błotniku po za łączeniem pod uszczelką które już obejrzeliśmy należy przyjrzeć się łuczkowi, oraz nadkolu od spodu w poszukiwaniu nie doszlifowanej szpachli lub gumy uszczelniającej.

- Otwierając tylną klapę sprawdzamy łączenia blach pod uszczelką, zawiasy w poszukiwaniu pęknięć lakieru lub porysowanych śrub oraz miejsce na łączeniu błotnika z konstrukcją środkową - powinny znajdować się tam zgrzewy oraz delikatna masa uszczelniającą

- Elementem który często ulega zniszczeniu jest podłoga bagażnika, fabrycznie jest ona malowana tylko kolorowym podkładem dlatego piękna i błyszcząca podłoga powinna zwrócić naszą uwagę, w bagażniku również doszukujemy się nadmiernych śladów masy uszczelniającej przeważnie rozprowadzanej pędzlem oraz mat wygłuszających(może być jedna fabryczna na środku ale nie wklejone cały bagażnik).

- Będąc przy bagażniku warto spróbować zajrzeć pod boki tapicerki, poszukać zgrzewów i ocenić czy wyglądają na fabryczne.
  

  Myślę że po sprawdzeniu tych wszystkich elementów można z dużym prawdopodobieństwem wykluczyć większość poważnych uszkodzeń.
   Mam nadzieję że moje wskazówki przydadzą się komuś i uchroni to was przed zakupem powypadkowego samochodu.
 
Jeżeli podoba Ci się to co piszę proszę o zostawienie komentarza. Będę wtedy wiedział, że ktoś to czyta i warto kontynuować.

19 komentarzy:

  1. Faktycznie to są rzeczy które należy obowiązkowe sprawdzić i wiedzieć w jakim stanie blacharskim jest nasze przyszłe auto. Ja również polecam lekturę https://kioskpolis.pl/gdzie-sprawdzic-samochod-przed-kupnem/ aby wiedzieć gdzie można sprawdzić samochód przed kupnem, gdyż jest to bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Porządnie lakierowane części są nie do odróżnienia. Znajomy malował felgi w https://gelp.pl/ i gdybym nie wiedział to nigdy bym nie powiedział. Bardzo precyzyjnie, ani smugi, kolor bardzo dobrze dopasowany. Nie ma co się bać oddawania do malowania proszkowego części samochodowych i akcesoriów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie czasami takie rzeczy są dość ważne i tym bardziej jeśli jeszcze auto jest po kolizji. Muszę przyznać, że ja również chwalę sobie współpracę z pomocą drogową http://pomoc-drogowa.katowice.pl/ gdyż oni nie raz już mnie z opresji wyciągali.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogę Wam polecić bardzo fajną wypożyczalnię samochodów - Flex . Mają bardzo duży wybór różnych aut w świetnych cenach. Wykwalifikowany personel na pewno bardzo chętnie też doradzi i pomoże wybrać odpowiednie auto.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  6. Często naprawy blacharskie same w sobie nie muszą być jakoś mocno kosztowne (wyciąganie wgnieceń itp.) jednak to lakierowanie może dość mocno skurczyć nasz portfel. Żeby lakierowanie nie było widoczne warto zainwestować w dobrego specjalistę, który korzysta z wysokiej jakości lakierów. Na tym nie warto oszczędzać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy mój samochód niespodziewanie zepsuł się na trasie poza Lublinem, pomoc drogowa z https://www.pomocdrogowalublin.pl/ okazała się być niezastąpiona. Ich zespół szybko zjawił się na miejscu, oferując profesjonalną i skuteczną pomoc. Ich doświadczenie i szybkość działania są naprawdę imponujące. Serdecznie polecam ich usługi każdemu, kto potrzebuje szybkiej pomocy na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Auto koniecznie trzeba sprawdzić przed zakupem, to w jakim stanie technicznym jest, czy są konieczne do wykonania nie tylko naprawy blacharskie. Jeśli potrzebne będą solidne części to na https://www.valeoservice.pl/pl najlepiej zajrzeć. Przez wygodną wyszukiwarkę można sprawdzić jaka część do modelu auta jest dostępna. To najlepsze części zamienne na rynku, w rozsądnych cenach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze jest to wszystko wiedzieć. Rewelacyjny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  12. Blacharka to ciężka czasem sprawa. W szczególności jeśli potem trzeba malowac dany element a nie można dobrać koloru z próbnika. Coś sam o tym wiem. Na szczeście dzisiaj wiekszość aut ma kody po których można ściągnąć jaki kolor miał/ma dany element

    OdpowiedzUsuń