wtorek, 24 marca 2015

Ubezpieczenie szyb

Ubezpieczenie szyb

   Dziś chciałbym krótko wspomnieć o ubezpieczeniach dodatkowych które mają na celu ochronę szyb. Ubezpieczenie te jest na rynku stosunkowo niedługo i wiele osób go nie docenia, a moim zdaniem nie słusznie.




   Stłuczenie szyby jest dosyć częstą przypadłością, wystarczy odprysk od kamienia z pod kół innego samochodu czy też chuligański wybryk i mamy problem.
   Koszt wymiany przedniej szyby to minimum kilkaset złotych, a w przypadku nowszych samochodów może kosztować nawet ponad tysiąc.
 Raczej nikt z nas nie ma ochoty na taki nieplanowany wydatek .

   Z pomocą wychodzą nam na przeciw towarzystwa z ubezpieczeniem dodatkowym obejmującym uszkodzenie szyb.

  Pakiet taki jest stosunkowo tani, bo kosztuje około 100 zł za rok, kwota do wykorzystania w ubezpieczeniu w większości zakładów wynosi ~2000 zł co w zupełności wystarcza na wymianę nawet kilku szyb i co najważniejsze skorzystanie z ubezpieczenia nie powoduje utraty zniżek.

   Taka propozycja wydaje mi się całkiem rozsądna i opłacalna, sam miałem okazje przetestować działanie ubezpieczenia szyb dwa lata temu, kiedy kamień z pod kół jakiegoś samochodu na obwodnicy zrobił odprysk na środku przedniej szyby w samochodzie zakupionym tydzień wcześniej.
   Zadzwoniłem do ubezpieczalni , umówiłem się w najbliższym serwisie i po dwóch dniach od zdarzenia miałem nową szybę, koszt wymiany został wyliczony na 500 zł,
więc w dalszym ciągu miałem do wykorzystania jeszcze 1500 zł w czasie trwania polisy.

   Oczywiście jak przy każdej zawieranej polisie należy dokładnie przeczytać warunki ubezpieczenia, żeby nie było potem niemiłych niespodzianek.

9 komentarzy:

  1. Oczywiście, że warto ubezpieczać szyby dodatkowo. W przypadku uszkodzenia to koszt kilkuset złotych. Pakiet w większości przypadków jest jeszcze tańszy niż wspomniane 100 złotych. Warto porównać ze sobą wiele typów i rodzai ubezpieczeń.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są ubezpieczenia szyb ale one wchodzą już w opcję ubezpieczenia AC. Ja akurat gdy kupowałem ubezpieczenie OC w https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod/ubezpieczenie-oc to także wziąłem dodatkowo AC właśnie z ubezpieczeniem szyb. Nie jest to jakaś wysoka kwota, a nigdy nie wiemy kiedy jakiś kamień może narobić nam szkód.

    OdpowiedzUsuń
  3. Samo ubezpieczenie szyb jest w sumie opcjonalne i nieobowiązkowe, ale jeżeli ktoś ma ochotę je wykupić to zawsze można. Ja za każdym razem staram wybrać sobie najtańsze ubezpieczenie OC https://kioskpolis.pl/jak-znalezc-najtansze-ubezpieczenie-oc/ bo chyba nikt z nas za bardzo nie lubi przepłacać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio czytałam, że najlepsze oferty ubezpieczeń ma firma Metlife o czym czytałam w tym miejscu https://www.rankingubezpieczennazycie.pl/a/ranking-towarzystw/metlife/31.html. A wy co sądzicie o tym?

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat ja nie mam ubezpieczonych szyb, ale poważnie się nad tym zastanawiam. Jeśli chcę mieć dobre ubezpieczenie to wiem, że na stronie http://swiatubezpieczen.net.pl/ jest możliwość, aby w parę chwil uzyskać ofertę składek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze ubezpieczam szyby, na autostradzie raz dostałem kamykiem i pękła mi szyba

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ubezpieczałem nigdy ale teraz ro przemyślę

    OdpowiedzUsuń