wtorek, 24 marca 2015

Ubezpieczenie szyb

Ubezpieczenie szyb

   Dziś chciałbym krótko wspomnieć o ubezpieczeniach dodatkowych które mają na celu ochronę szyb. Ubezpieczenie te jest na rynku stosunkowo niedługo i wiele osób go nie docenia, a moim zdaniem nie słusznie.




   Stłuczenie szyby jest dosyć częstą przypadłością, wystarczy odprysk od kamienia z pod kół innego samochodu czy też chuligański wybryk i mamy problem.
   Koszt wymiany przedniej szyby to minimum kilkaset złotych, a w przypadku nowszych samochodów może kosztować nawet ponad tysiąc.
 Raczej nikt z nas nie ma ochoty na taki nieplanowany wydatek .

   Z pomocą wychodzą nam na przeciw towarzystwa z ubezpieczeniem dodatkowym obejmującym uszkodzenie szyb.

  Pakiet taki jest stosunkowo tani, bo kosztuje około 100 zł za rok, kwota do wykorzystania w ubezpieczeniu w większości zakładów wynosi ~2000 zł co w zupełności wystarcza na wymianę nawet kilku szyb i co najważniejsze skorzystanie z ubezpieczenia nie powoduje utraty zniżek.

   Taka propozycja wydaje mi się całkiem rozsądna i opłacalna, sam miałem okazje przetestować działanie ubezpieczenia szyb dwa lata temu, kiedy kamień z pod kół jakiegoś samochodu na obwodnicy zrobił odprysk na środku przedniej szyby w samochodzie zakupionym tydzień wcześniej.
   Zadzwoniłem do ubezpieczalni , umówiłem się w najbliższym serwisie i po dwóch dniach od zdarzenia miałem nową szybę, koszt wymiany został wyliczony na 500 zł,
więc w dalszym ciągu miałem do wykorzystania jeszcze 1500 zł w czasie trwania polisy.

   Oczywiście jak przy każdej zawieranej polisie należy dokładnie przeczytać warunki ubezpieczenia, żeby nie było potem niemiłych niespodzianek.

1 komentarz:

  1. Oczywiście, że warto ubezpieczać szyby dodatkowo. W przypadku uszkodzenia to koszt kilkuset złotych. Pakiet w większości przypadków jest jeszcze tańszy niż wspomniane 100 złotych. Warto porównać ze sobą wiele typów i rodzai ubezpieczeń.

    OdpowiedzUsuń