wtorek, 10 lutego 2015

Kupujemy samochód - miernik grubości lakieru.

Witajcie
   W poprzednich artykułach opisywałem jak rozpoznać naprawiany samochód, jeżeli jednak posiadamy lub ktoś ze znajomych posiada miernik lakieru to możemy sobie procec zakupu samochodu o wiele ułatwić. Chciałbym dziś przybliżyć wam temat mierników. Wyjaśnić co oznaczają poszczególne wskazania i jakie są normy grubości.


   Miernik grubości lakieru to urządzenie które mierzy odległość (a więc lakier podkład szpachlówkę) pomiędzy czujnikiem a metalowym elementem, niektóre mierzą tez grubość na elementach aluminiowych.
   Aby dokonać prawidłowo pomiaru samochód musi być czysty ponieważ ewentualny brud miernik "doliczy" do grubości lakieru.
   Sondę miernika przykładamy pod kątem prostym do badanego elementu i delikatnie przyciskamy.
   Jako punkt wyjścia przeważnie przyjmuje się grubość lakieru na dachu, ponieważ jest to element który bywa najrzadziej lakierowany, reszta elementów nie powinna odbiegać grubością o więcej niż 40%.
   Fabryczny lakier mieści się przeważnie w przedziale od 80-180 mikronów.   
   Element ponownie lakierowany będzie mieć maksymalnie 400 mikronów a wszystko powyżej to szpachlówka.
   Elementy wewnętrzne takie jak słupki czy podłużnice mają warstwę cieńszą nawet o połowę. 
   W razie wątpliwości należy porównywać elementy symetrycznie (np prawy przedni błotnik musi mieć taką samą grubość jak lewy przedni).  
   Każdy element należy sprawdzić w kilku miejscach aby upewnić się czy warstwa lakieru jest równa. 
  

   Jeżeli pomogłem lub masz jakieś uwagi zostaw komentarz pod wpisem będę wdzięczny.
Pozdrawiam

10 komentarzy:

  1. miernik grubości powłok przy kupnie to dobra sprawa - warto go zawsze mieć

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm, cenne wskazówki o tym mierniku lakieru. Przed dokonaniem zakupu to na wiele rzeczy trzeba zwrócić baczną uwagę. Ja na szczęście ze swojego zakupu jestem zadowolony. Staram się też o swój samochód dbać. Ostatnio na https://showcarshine.pl/pielegnacja-lakieru/woski-samochodowe zamówiłem wosk samochodowy, żeby jeszcze bardziej chronić lakier przed czynnikami zewnętrznymi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stawiam na www.zadbaneauto.pl i muszę przyznać, że karoseria w moim aucie wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że są to kwestia na które zwraca uwagę każdy kupujący. Należy także moim zdaniem pamiętać o samym ubezpieczeniu. Dla mnie bardzo fajnie o ubezpieczeniu smart casco napisano w https://kioskpolis.pl/smart-casco-definicja/ i myślę, że warto jest się nim zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupując auto trzeba patrzeć na wszystko co możliwe, dopytywać sprzedającego. Nie mamy jednak pewności, że wszystkie podane przez niego informacje będą prawdą, dlatego sprawdzenie samochodu przez profesjonalistę jest wskazane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie, że warto sprawdzić przed zakupem w jakim stanie jest lakier w aucie. Ja kupiłem solidny samochód w dobrej cenie, tak naprawdę do wymiany miałem tylko kapcie ale to znalazłem świetne opony poznań i na pewno teraz mi na kilka sezonów jeszcze posłużą. Mają tam także porządne używane opony.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedy ostatnio miałam problem z moim samochodem, nie wiedziałam, do kogo się zwrócić. Znalazłam wtedy https://kuta-autoserwis.pl/ i to była najlepsza decyzja. Zespół był nie tylko profesjonalny i przyjazny, ale także bardzo pomocny, tłumacząc mi krok po kroku, co się stało z moim autem. Ich transparentność i uczciwe podejście do cen sprawiają, że bez wahania mogę ich polecić każdemu, kto potrzebuje niezawodnej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń