wtorek, 10 lutego 2015

Kupujemy samochód - miernik grubości lakieru.

Witajcie
   W poprzednich artykułach opisywałem jak rozpoznać naprawiany samochód, jeżeli jednak posiadamy lub ktoś ze znajomych posiada miernik lakieru to możemy sobie procec zakupu samochodu o wiele ułatwić. Chciałbym dziś przybliżyć wam temat mierników. Wyjaśnić co oznaczają poszczególne wskazania i jakie są normy grubości.


   Miernik grubości lakieru to urządzenie które mierzy odległość (a więc lakier podkład szpachlówkę) pomiędzy czujnikiem a metalowym elementem, niektóre mierzą tez grubość na elementach aluminiowych.
   Aby dokonać prawidłowo pomiaru samochód musi być czysty ponieważ ewentualny brud miernik "doliczy" do grubości lakieru.
   Sondę miernika przykładamy pod kątem prostym do badanego elementu i delikatnie przyciskamy.
   Jako punkt wyjścia przeważnie przyjmuje się grubość lakieru na dachu, ponieważ jest to element który bywa najrzadziej lakierowany, reszta elementów nie powinna odbiegać grubością o więcej niż 40%.
   Fabryczny lakier mieści się przeważnie w przedziale od 80-180 mikronów.   
   Element ponownie lakierowany będzie mieć maksymalnie 400 mikronów a wszystko powyżej to szpachlówka.
   Elementy wewnętrzne takie jak słupki czy podłużnice mają warstwę cieńszą nawet o połowę. 
   W razie wątpliwości należy porównywać elementy symetrycznie (np prawy przedni błotnik musi mieć taką samą grubość jak lewy przedni).  
   Każdy element należy sprawdzić w kilku miejscach aby upewnić się czy warstwa lakieru jest równa. 
  

   Jeżeli pomogłem lub masz jakieś uwagi zostaw komentarz pod wpisem będę wdzięczny.
Pozdrawiam

1 komentarz:

  1. miernik grubości powłok przy kupnie to dobra sprawa - warto go zawsze mieć

    OdpowiedzUsuń