piątek, 13 lutego 2015

Najczęścięj występujące usterki w samochodach


   Znalezienie samochodu, który będzie w pełni zgadzał się z opisem praktycznie graniczy z cudem,  szczególnie jeżeli na sprzedaż wystawił go handlarz.

   Często nawet jeżeli wykryjemy usterkę to sprzedawca stara się zbagatelizować problem i zapewnia, że naprawa to groszowa sprawa. Niestety przeważnie tak nie jest, a to co dało się tanio naprawić handlarz już dawno zrobił.
   Chyba najczęściej występującą usterką elektryczną jest nie sprawna klimatyzacja - oczywiście według sprzedawców winę zawsze ponosi za to nie napełniony gazem układ ale rzadko ta diagnoza się potwierdza.
   Często można też napotkać nie działającą regulacje lusterek, szyb, fotela oraz niesprawną nawigację. Warto też sprawdzić gniazdo zapalniczki i grzanie foteli.
   jeżeli chodzi o usterki mechaniczne to bardzo często przekroczony jest czas wymiany filtrów, oleju oraz pasków rozrządu i klinowego. Niestety większość ludzi uważa, że skoro sprzedaje samochód to już nie ma sensu w niego inwestować.
   Zdarza się, że układ wydechowy przynajmniej częściowo należy wymienić,  podobnie wygląda sprawa zawieszenia,  przeważnie są to końcówki drążków lub łączniki stabilizatora.
   Warto zwrócić uwagę na stan tarcz hamulcowych oraz klocków.
   Na opony nadające się do jazdy rzadko można liczyć.
   Częstym problemem który sprzedawcy starają się ukryć są wycieki z silnika, dlatego trzeba uważać na samochody w których silnik jest umyty.
  Większość tych usterek to drobne i niedrogie naprawy ale jeżeli zbierze się takich kilka to wizyta w warsztacie może zaboleć.
   Kupując kilkuletni samochód z silnikiem diesla niestety trzeba wziąć pod uwagę możliwość większych napraw, charakterystyczny gwizd podczas pracy turbiny prawdopodobnie oznacza jej bliski koniec i wymianę na nową lub regenerację co może kosztować od kilkuset do kilku tysięcy zł.
   Podobnie jest z wtryskami i pompowtryskami - ich regeneracja, a w niektórych przypadkach wymiana pochłonie sporo pieniędzy. Uszkodzone wtryski można poznać po ciemnym dymie z wydechu, utracie mocy i problemach z odpaleniem.
   Należy też wspomnieć o kole dwumasowym (montowane też w silnikach benzynowych) jego zużycie objawia się drganiami i szarpaniem na niskich obrotach oraz filtrze cząstek stałych DPF który może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.
   Silniki benzynowe wolnossące są mniej awaryjne, najczęściej występującymi usterkami są te związane z elektryką i zazwyczaj kończy się na wymianie czujnika w okolicach 100 zł. Objawiają się one spadkiem mocy,  zapaleniem kontrolek,  zwiększonym spalaniem lub całkowitym unieruchomieniem pojazdu. 
   Zdarza się też że zawodzi przepustnica, samochód szarpie wtedy przy przyspieszeniu oraz obroty nie schodzą do końca przy odejmowaniu gazu.
   Myślę, że wymieniłem większość najczęstszych usterek, każdy z tych objawów powinien wzbudzić podejrzenia kupującego. Zawsze przed ostateczną decydują o zakupie warto podjechać z samochodem na warsztat(oczywiście wybrany przez nas a nie ten który proponuje sprzedawca) lub stacje diagnostyczną żeby obejrzał go fachowiec,  lepiej stracić około 100 złotych na przegląd przed zakupem, bo potem mogą to być o wiele większe wydatki.

   Jeżeli pomogłem lub masz jakieś uwagi zostaw komentarz pod wpisem będę wdzięczny.
Pozdrawiam
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz